Načítavam...
31. decembra sú predajne Velocity zatvorené.
Vybrať menu
mena / currency
Košík
Spolu:
0
alebo
Cena pre registrovaných: 0 €, Ušetríš: 0
Prihlásenie / Registrácia
Alebo sa prihláste cez
Registruj sa u nás a nakupuj za najlepšie ceny na internete aj v našej predajni a získaj množstvo ďalších exkluzívnych výhod.
alebo sa registrujte cez

Ďakujeme Vám za registráciu na našej stránke.

Predtým ako sa prihlásite, je potrebné overiť Vašu e-mailovú adresu kliknutím na odkaz v aktivačnom e-maily, ktorý Vám bol automaticky zaslaný spolu s prihlasovacími údajmi.
Menu

Ponuka dňa

CASTELLI 20538 INTENSO UL
-50%

2023 Focus JAM² SL

Focus JAM² SL je horským elektrobicyklom s ľahkým motorom FAZUA Ride 60. Je to pohľad Focusu na superľahké a super-agílne elektrobicykle budúcnosti. Focus chce týmto bicyklom zaujať miesto v prvom rade na rastúcom trhu ľahkých horských elektrobicyklov. Interpretácia ľahkého horského elektrobicykla od Focusu je podľa výrobcu rovnako športová a agilná ako ostatné bicykle na trhu, avšak značka prináša nové vlastné pohľady a riešenia.


V tomto článku sa dozvieš

  • Detailný pohľad na nový Jam² SL
  • Použitý systém pohonu nového Jamu² SL
  • Výbavy Jam² SL
  • Geometria rámu Jam² SL

Focus chce týmto bicyklom zaujať miesto v prvom rade na rastúcom trhu ľahkých horských elektrobicyklov. Interpretácia ľahkého horského elektrobicykla od Focusu je podľa výrobcu rovnako športová a agilná ako ostatné bicykle na trhu, avšak značka prináša nové vlastné pohľady a riešenia.

Stúpa do nových výšin! Presne to sľubuje Focus s novým modelom JAM² SL, teda aspoň podľa ich motta :). Nemecká značka sa pri svojom prvom ľahkom horskom elektrobicykli spolieha na stále nový systém FAZUA Ride 60. Dizajnéri a inžinieri sa pri tom snažili zo všetkých síl, pretože na trhu zatiaľ nie je veľa ľahkých horských elektrobicyklov vybavených týmto systémom FAZUA.

Focus prichádza na trh s modelom JAM² SL a údáva trend, preto je aj pre mnohých lídrom novej generácie ľahkých horských elektrobicyklov. Úplne nová platforma je postavená na 29-palcových kolesách, zdvih je 160 mm vpredu a 150 mm vzadu. S vlajkovým modelom (SL 9.0), ktorý váži iba 17,9 kg, je JAM² SL navrhnutý tak, aby vás pozdvihol do nových výšin. Predtým, ako budete môcť naskočiť na palubu, si však budete musieť vybrať medzi modelmi v cenovej relácií od 6 199€ až po 11 499€, v závislosti od výbavy.

Nový Focus JAM² SL 2023 v detailoch


Focus JAM² SL sa vyznačuje veľmi výrazným a ostrým dizajnom. Čisté línie karbónového predného trojuholníka sú do značnej miery založené na líniách jeho analógového súrodenca, Jam avšak nemá rovnaké tvarovanie časti spodnej trubky. Model JAM² SL je evidentne porovnateľný s jeho súrodencom - modelom JAM². Model SL však evidentne zdedil štíhlejšie, elegantnejšie gény a musíte sa poriadne pozrieť, aby ste videli, že ide v skutočnosti o elektrobicykel. Nájdete len výraznejší ohyb spodnej trubice v časti, kde je integrovaný motor a diskrétny indikátor stavu batérie na hornej trubke, ktorý prezrádza, že ide o moderný elektrobicykel. Podobnosti s jeho bratmi prestávajú pri novo navrhnutom F.O.L.D. odružení zadnej stavby. V prípade JAM² SL sa Focus spolieha na úplne nový systém spojenia zadnej stavby v štyroch bodoch, ktorý porušuje rodinnú tradíciu dizajnu spojenia v jednom bode. Focus znížili počet vahadiel pôsobiacich na tlmič, čím nielen ušetrili hmotnosť, ale aj minimalizovali účinky brzdenia na zadnú časť.

Aby boli špičkové modely čo najľahšie, Focus používa karbónové usporiadanie vlákien s označením MAX pre rámy modelov 9.0 a 9.8. Podľa Focusu je vrstva MAX doplnená o vlákna s vysokou modularitou, ktoré poskytujú podobnú tuhosť pri nižšej hmotnosti na vlákno. Výsledný hmotnostný rozdiel medzi dvoma rámami vo veľkosti M – jedným s usporiadaním MAX a jedným bez – je cca 300 g.

Focus nebol skúpi na podrobnosti o JAM² SL. Káble sú vedené cez rám do vlastného C.I.S. predstavca. Zbavenie sa káblových portov na ráme podčiarkuje jeho super čistý a decentný vzhľad. Integrácia káblov do rámu a snaha o čistý dizajn bicyklov všeobecne je trend ktorý napreduje posledné sezóny a za nás je to určite krok ku modernejšiemu bicyklu. Pri montáži a demontáži systému C.I.S je zvyčajne potrebná viac ako jedna osoba, pretože niekto musí vždy držať káble na mieste.
Ďalšou vychytávkou z dielne Focusu je nastavenie dĺžky reťazovej linky, alebo aj nastavenie vzdialenosti (umiestnenia) kolesa od stredu rámu. Jediné, čo musíte urobiť, je preklopiť tzv. Flip Chip na pätke rámu. Takto viete prepínať medzi krátkym a agilným a dlhým a stabilným nastavením elektrobicykla. Keď už hovoríme o reťazovej linke, hnacia strana je pekne chránená pred reťazou vďaka veľkoryso dimenzovanej a rebrovanej ochrane rámu. Okrem ochrannej funkcie udrží bicykel na trailoch aj príjemne tichý, čím šetrí vaše nervy aj nervy vašich kamarátov. Aj keď je bežné, že kamene a štrk uviazne v spojení medzi zadným koncom a predným trojuholníkom niektorých iných bicyklov, Focus tvrdí, že tento problém vyriešil malým krytom, ktorý zabráni kameňom poškodiť karbónový rám.

Podrobne o systéme FAZUA Ride 60 vo Focus JAM² SL 2023


Motor FAZUA Ride 60 vo Focuse je na trhu nový a počet bicyklov dostupných s týmto systémom spočítate na jednej ruke. Focus odviedol skvelú prácu pri integrácii 60 Nm motora a 430 Wh batérie do rámu, čím maximálne využili nové možnosti konfigurácie, ktoré ponúka ľahký pohonný systém. Motor sa ovláda pomocou diaľkového ovládača FAZUA Ring Control Remote na riadidlách. Obsluha je jednoduchá a intuitívna: stačí pohnúť hore pre väčší výkon a dole pre menej. Kvalita povrchovej je dobrá a celkovo máte pocit, že ovládate kvalitnú vec. Plastový krúžok ovládača jednoducho posúvete hore a dole. FAZUA LED Hub integrovaný v hornej rámovej trubke spoľahlivo ukazuje v akom režime podpory sa práve nachádzate. Indikátor úrovne nabitia batérie zobrazuje stav nabitia v 20% políčkach a tri režimy podpory sú zobrazené v inej farbe. LED diódy sú jasne čitateľné aj na priamom slnečnom svetle. Vďaka nabíjaciemu portu USB-C ukrytému pod LED Hubom môžete svoj smartfón alebo GPS nabíjať aj na cestách. To je obzvlášť výhodné pri viacdňových jazdách, alebo ak len potrebujete niečo dobiť. 

Focus sa vzdal nabíjacieho portu na ráme pre čistý vzhľad a úsporu hmotnosti, čo znamená, že na nabíjanie musíte vybrať batériu. Aj keď to môže znieť ako značné množstvo dodatočného úsilia, v praxi to nie je nič viac ako jeden ďalší krok. Kryt batérie na spodnej trubke sa dá otvoriť o štvrť otáčky 6 mm imbusovým kľúčom – Focus pohodlne ukryl zodpovedajúci nástroj v zadnej pevnej oske. Pod krytom batérie nájdete široký otvor, cez ktorý je batéria ľahko prístupná. Z batérií ponúkaných FAZUA sa Focus rozhodol pre 430 Wh batériu, model so vstavaným nabíjacím portom, indikátorom stavu batérie a praktickou rukoväťou na prenášanie. Vďaka rukoväti sa dá ľahko vybrať a znova vložiť do spodnej trubky. Tento proces sotva trvá dlhšie ako zapojenie kábla do nabíjacieho portu na ráme. Pri otváraní krytu batérie po blatistej jazde si však určite zašpiníte prsty. Na druhej strane neexistuje žiadne riziko, že sa nabíjací port zanesie blatom a špinou. Napriek nedostatku nabíjacieho portu Focus prehlásil, že bude ponúkať FAZUA Range Extender, keď bude k dispozícii. Na rozdiel od iných systémov sa FAZUA Range Extender nezapája do nabíjacieho portu. Namiesto toho sa jednoducho zasunie do špeciálneho držiaka, ktorý je pripojený priamo k batérii cez jeden z výstupkov držiaka na fľaše.

Motor FAZUA Ride 60 dokáže produkovať krútiaci moment 60 Nm. Ak vám dochádzajú sily alebo len potrebujete trochu viac pomôcť v strmom, technickom stúpaní, môžete sa uchýliť k dočasnej funkcii Boost. Výkon 60Nm je plne dostačujúci so špičkovým výkonom 450 W, ktorý trvá celých 12 sekúnd počas jazdy alebo 4 sekundy pri rozjazde z mŕtveho bodu. Motor FAZUA je v nižších režimoch podpory prakticky tichý, ale so zvyšujúcou sa asistenciou je hlasnejší.

Špecifikácie výbav JAM² SL

JAM² SL 9.9


Focus ponúka JAM² SL v štyroch verziách. JAM² SL 9.9 je jedným z vlajkových modelov a najzjazdovejším variantom a môže byť váš za 8 499 EUR. Pri ráme 9.9 sa FOCUS spolieha na kvalitnejšie karbónové položenie vlákien MAX, ktoré by malo zabezpečiť rovnakú tuhosť pri nižšej hmotnosti. Špecifikácia obsahuje kvalitné a cenovo dostupné komponenty, vďaka čomu je celková hmotnosť len 18,8 kg vo veľkosti M. Odpruženie dodáva FOX, pozostávajúce z 36 FLOAT Performance Elite vidlice a FLOAT X Performance tlmiča. Vďaka tlmiču GRIP2 nemusíte na vidlici robiť žiadne kompromisy, pretože je schopná zdolať aj tie najdrsnejšie cesty. Tlmič FLOAT X Performance s pretlakovou komorou neomrzí ani tie najdivokejšie zjazdy.
V oblasti pohonu a bŕzd sa FOCUS spolieha na japonského dodávateľa Shimano. Hnacie ústrojenstvo pozostáva výlučne z osvedčených a overených súprav DEORE XT. Získate štvorpiestové brzdy XT, ktoré udržia vašu rýchlosť pod kontrolou, spárované s veľkými 203 mm kotúčmi ICE-TECH. Tie určite zodpovedajú zamýšľanému použitiu bicykla a zaisťujú, že brzdy budú fungovať bez ohľadu na to, ako dlho budú klesať.
Robustné hliníkové kolesá HX 1700 LS od DT Swiss sú spárované so sadou pneumatík Schwalbe. Magic Mary vpredu s druhým najľahším dezénom Super Ground, zatiaľ čo Nobby Nic vzadu prichádza v trochu hrubšej, no stále dosť tenkej verzii Super Trail. Nobby Nic na zadnej časti podľa Focusu sľubuje zvýšený dojazd s nízkym valivým odporom v porovnaní s agresívnejšou Big Betty.

JAM² SL 9.0


Vlajkový model v rade JAM² SL je znova vybavený kvalitnejším karbónovým rozložením MAX a podľa výrobcu váži 17,9 kg. Cena za tento model je 11 499 EUR. Za to získate odpruženie FOX Factory so zlatým povlakom Kashima, tlmič FOX FLOAT DPS Factory s úpravou Kashima. Predné aj zadné pneumatiky sú MAXXIS DISSECTOR, ktoré šetria hmotnosť a dodávajú sa s úpravou EXO. Kotúče sú 203/180mm. Kolesá sú karbónové od Mavicu a to model Crossmax XLR. JAM² SL 9.0 má elektornické radenie SRAM X01 Eagle AXS a SRAM AXS Rocker Paddle na riadidlách. Ľahké brzdy G2 dodáva aj SRAM. Dizajnovo zaujímavé sú kľuky Rotor eKAPIC.

JAM² SL 8.8


JAM² SL 8.8 je k dispozícii za 6 999 EUR, takže sa zaobídete bez karbónovej vrstvy MAX. Odpruženie tiež dodáva FOX, hoci pozostáva z modelov nižšej kategórie. Získate vidlicu 36 FLOAT Rhythm, ktorá je vybavená jednoduchým tlmičom GRIP, ktorý poskytuje dostačujúce možnosti nastavenia. Tlmič FLOAT DPS poskytuje tri nastavenia kompresie. O radenie sa stará kombinácia komponentov Shimano Deore XT, kazeta je Deore. Brzdy MAGURA MT5 patria medzi najvýkonnejšie na trhu a poskytujú dostatočnú brzdnú silu spolu s veľkými 203 mm ktoúčmi vpredu a vzadu. Plášte sú od Maxxisu. Podľa FOCUS má JAM² SL 8.8 celkovú hmotnosť 19,7 kg.

JAM² SL 8.7


Najdostupnejší bicykel v rade je JAM² SL 8.7 za 6 199 €. To vám dáva prednú vidlicu DVO Diamond E3 a tlmič RockShox Deluxe Select+ vzadu. Ak ste fanúšikom smalltalkov na ceste, vidlica DVO vám poskytne veľa príležitostí na konverzáciu. Vzácne americké vidlice majú stále určitý prvok exotiky a vždy prinútia ľudí, aby sa pýtali. O radenie sa stará prehadzovačka SRAM SX Eagle a prehadzovačka SRAM NX Eagle, zatiaľ čo brzdy GUIDE T dodáva tiež SRAM a spárované s 200 mm rotormi vpredu aj vzadu. FOCUS sa opäť rozhodol použiť ľahké plášte EXO pre pneumatiky MAXXIS. Samozrejme, že komponenty nižšej triedy sa prejavia na váhe, čím JAM² SL 8.7 podľa špecifikácií výrobcu celkovo váži 20,2 kg.
Geometria nového Focus JAM² SL 2023 v detailoch

Geometria nového Focus Jam SL² 2023 v detailoch


Focus JAM² SL je k dispozícii v štyroch veľkostiach od S po XL. Geometria nie je ani na jednom konci príliš extrémna s dĺžkou hornej trubky od 430 mm vo veľkosti S do 515 mm vo veľkosti XL, čím pokrýva široké spektrum. Ak radi experimentujete s rôznymi nastaveniami geometrie, tu si prídete na svoje, keďže je možné nastaviť uhol hlavy aj dĺžku reťazovej vzpery. Flip chip vám umožňuje nastaviť reťazové vzpery od priemerných 440 mm po dlhé 447 mm, v závislosti od vašich osobných preferencií. Kratšie nastavenie reťazovej vzpery podporuje agilnejšie ovládanie, zatiaľ čo dlhé nastavenie by malo zvýšiť stabilitu bicykla a poskytnúť priľnavosť v zákrutách. Reťazové vzpery zostávajú statické pri všetkých veľkostiach rámu, ale Focus dodáva bicykle veľkosti S a M s Flip Chipom v krátkom nastavení a veľkosti L a XL v dlhom nastavení. To by malo zachovať dĺžku zadného konca v pomere k prednému trojuholníku. Uhol hlavy je možné nastaviť od 64,5° do strmších 65,5° otáčaním náhlavnej súpravy. Položenejšie nastavenie poskytuje stabilnejšiu ovládateľnosť a znižuje pocit prehodenia cez riadítka pri strmých zjazdoch. Pre priamejšie a citlivejšie ovládanie je práve strmšia možnosť vaša cesta.
Naša predajňa
Servis Bicyklov
Ako posielame bicykle
Každý bicykel pred odovzdaním, alebo odoslaním poskladáme, skontrolujeme a nastavíme. Keď bicykel posielame, uvoľníme riadidlá, dáme dole predné koleso, pedále (ak sú súčasťou balenia) a zabalíme ho do krabice, v ktorej ho odosielame.
Ako posielame bicykle
Našiel si lepšiu cenu?
Ak si našiel niekde lepšiu cenu za tovar, ktorý máme v eshope, klikni na link pod cenou produktu, pošli nám sumu a link na lacnejší tovar, my ti napíšeme či vieme cenu dorovnať.
Našiel si lepšiu cenu?
Doprava
Tovar posielame prostredníctvom kuriéra DPD, s doručením do 24 hodín po odoslaní. Pri objednávkach nad 300 eur je doprava zadarmo (ak nie je iná akcia).
Doprava
Platba
Za svoju objendávku môžeš zaplatiť, kartou, v hotovosti, na dobierku, alebo platbou prevodom.
Platba
Ako vrátim tovar?
Nepoškodený tovar v originálnom obale, s kompletnou dokumentáciou a faktúrou/bločkom nám pošli prostredníctvom kuriérskej služby, alebo prines do predajne na Lamačskú cestu 8 v Bratislave. Viac info aj formulár na odstúpenie od zmluvy nájdeš v obchodných podmienkach, alebo nám napíš na eshop@velocity.sk.
Ako vrátim tovar?
ASSOS
BIANCHI
CANNONDALE
FACTOR
HOKA
KTM
MERIDA
ORBEA
POC
RIESE & MÜLLER
Wahoo
WOOM